Aktualności

25- 26 lipca 2014

Dzisiejszy dzień rozpoczęliśmy Mszą Św. w grocie Matki Bożej Skalnej przy Sanktuarium Papieskim u Ojców Michalitów. Następnie udaliśmy się na śniadanie i wyruszyliśmy autokarem na obrzeża Rzymu. Tam przesiedliśmy się do pociągu a następnie do metra, którym udaliśmy się w stronę Bazyliki Św. Jana na Lateranie. Po zwiedzeniu Katedry Biskupa Rzymu i Świętych Schodów, udaliśmy się w stronę Morza Tyrreńskiego. Tam spędziliśmy całe popołudnie regenerując siły na drogę powrotną. Z Rzymu wyjechaliśmy około godz. 19.00. Noc spędziliśmy w autokarze.  O godz. 13.00 dotarliśmy do Budapesztu gdzie w kościele polskim została odprawiona Msza Św. O godz. 20.00 wjechaliśmy do Polski i około godz. 22.30 przyjechaliśmy do Giedlarowej. Serdecznie dzięlujemy wszystkim którzy modlili się za nas: Ks. Proboszczowi i Ks. Kanonikowi, wszystkim parafianom oraz krewnym. Wyrażamy wdzięczność właścicielom Biura Podróży Matteo Travel z Rzeszowa, pilotowi pielgrzymki - Piotrowi Gogosz, kierowcom i wszystkim dobroczyńcom. Wyrażamy podziękowanie sponsorom, którzy pokryli część kosztów wyjazdu dla młodzieży z Giedalarowej. W szczególności p. Waldemarowi Burkowi właścicielowi "Resteuracji Stokrotka" w Giedlarowej oraz p. Andrzejowi Więcław właścicielowi "Gospody u Więcławów" w Leżajsku. Bóg zapłać.

.:: zobacz zdjęcia ::.

24 lipca 2014

Czwarty dzień pielgrzymki zaczął się bardzo wcześnie. O 6.15 zjedliśmy śniadanie i wyruszyliśmy w kierunku Rzymu. Tam, o 8.45 został zrealizowany najważniejszy punkt naszej podróży, jakim była Msza przy grobie Św. Jana Pawła II. Po Eucharystii zwiedziliśmy Bazylikę Św. Piotra i Watykan. Następnie udaliśmy się do najważniejszych miejsc Rzymu związanych z chrześcijaństwem i okresem starożytności. Nasze zwiedzanie zakończyliśmy przy Koloseum. Po 21.00 wróciliśmy na nocleg. Po kolacji spotkaliśmy się na wieczorze integracyjnym, który jeszcze bardziej umocnił nasze więzi.

23 lipca 2014

Dzisiejszy dzień rozpoczęliśmy wizytą u Św. Franciszka w Asyżu. Nawiedziliśmy grób i zwiedziliśmy kompleks budynków sakralych związanych z tym świętym. Również w Asyżu została odprawiona Msza Święta w intencji Duszpasterzy i Parafian z Giedlarowej. Następnie udaliśmy się do Nursji - miejsca narodzin Św. Benedykta. Później udaliśmy się do Roccaporeny - miejsca narodzin Św. Rity. W godzinach wieczornych pojechaliśmy do Cassi, gdzie oddaliśmy hołd Św. Ricie i przedstawiliśmy nasze intencje. Około godz. 21.00 przyjechaliśmy na nocleg w okolice Rzymu.

.:: zobacz zdjęcia ::.

21 lipca 2014

W dniu dzisiejszym wyruszyła pielgrzymka z Giedlarowej do Rzymu. W wyjeździe bierze udział 52 osoby z Giedlarowej i okolic. Wyjechaliśmy o godz. 6.00 z parkingu przy kościele parafialnym. O godz. 13.00 przekroczyliśmy granicę z Czechami i udaliśmy się w stronę Austrii. O godz. 19.00 przyjechaliśmy do Wiednia, by tam wziąć udział we Mszy Św. na Kalembergu. Dalej udaliśmy się w stronę Włoch. Pierwszy nocleg miał miejsce w autokarze. We wtorek o godz. 4.00 przyjechaliśmy do Wenecji. Po porannej toalecie udaliśmy się w stronę promu, którym przepłynęliśmy do serca Wenecji. Odwiedziliśmy najważniejsze zabytki miasta i dzięki pomocy przewodnika zapoznaliśmy się z historią tego cudownego miejsca. Od pierwszych chwil pobytu w Wenecji pogoda była wspaniała. O godz. 12.00 została odprawiona Msza Św. w kościele Św. Apostołów. Po Eucharystii ruszyliśmy w stronę autokaru zachwycając się przepiękną architekturą miasta. Około godz. 14.00 wyjechaliśmy w stronę Asyżu. Przybyliśmy na miejsce około godz. 19.00. Po zakwaterowaniu w hotelu udaliśmy się na kolację i na zasłużony odpoczynek.

16 lipca 2014 r.

Dziś w naszej parafii gościliśmy księży oraz młodzież, którzy uczestniczą w rekolekcjach wakacyjnych Ruchu Światło - Życie. O 15:00 cała wspólnota uczestniczyła w Mszy Świętej odprawianej w kościele parafialnym. Następnie oaza udała się do domu parafialnego na grilla. Serdecznie dziękujemy za odwiedziny i zapraszamy ponownie.

.::zobacz zdjęcia::.

13 lipca 2014 r.

W dniu dzisiejszym sakrament chrztu świętego przyjął Stanisław Henryk Kaczmarczyk, syn Leszka i Karoliny Kaczmarczyk. Rodzicom gratulujemy i życzymy obfitych łaska Bożych dla całej Rodziny.

12 lipca 2014 r.

Dziś złoty jubileusz 50-lecia zawarcia sakramentu małżeństwa obchodzili Państwo Helena i Kazimierz Kosior. Czcigodnym jubilatom składamy najserdeczniejsze życzenia na kolejne lata życia małżeńskiego. Szczęść Boże.

26 czerwca 2014 r.

Dzisiaj kończy się oktawa Bożego Ciała. Podczas oktawy Bożego Ciała po Mszy św. wokół Kościoła odbywały się procesje z Najświętszym Sakramentem. Osiem dni oktawy Bożego Ciała jest uważane za czas szczególnej łaski, a Jezus we własnej Osobie spaceruje naszymi ulicami lub wokół Kościoła. Jeszcze po wojnie w niektórych regionach Polski Kościół obchodzono dwa razy w ciągu dnia: rano i wieczorem. Teraz odbywa się jedna taka procesja.

Ostatniego dnia oktawy, w czwartek, kapłan święci wianki sporządzone z pierwszych kwiatów i ziół leczniczych. Są one symbolem ludzkiej pracy, a jednocześnie utożsamiają dar Boży służący ludziom i wszelkim stworzeniom. Podczas święcenia ziół wznoszone są modlitwy o opiekę nad polami i o dobre zbiory.

Wianki sporządzane są zazwyczaj z rumianku, róż, mięty, rozchodnika, macierzanki, kopytnika, grzmotnika, jaśminu. Dziś z powodu zastąpienia niegdyś powszechnych ziół dostępnymi roślinami ogrodowymi i kwiatami cechy uzdrawiające wianka zdecydowanie się ograniczyły. Zatyka się je za obrazy świętych, nad oknami i w sieni. Do tej pory przypisuje się wiankom leczniczą moc i działanie ochronne, dawniej natomiast wierzono, że zapobiegają urokom i odpędzają czarownice.

Zarówno poświęcone ziele z wianków jak i brzozowe gałązki wzięte z ołtarzy miały chronić przed burzą, uderzeniami pioruna i pożarów, a także przed gradobiciem i szkodnikami na polach.
Ukruszone ziele z wianków stosowano do sporządzania leczniczych herbat, mikstur domowych oraz do okadzania roślin i zwierząt.

Wianek przechowywany jest przez cały rok., nie wolno go wyrzucić, bo jest poświęcony, po roku można go spalić.

Na koniec liturgii kapłani indywidualnie pobłogosławili dzieci, które później otrzymały słodkości.

.::zobacz zdjęcia::.

22 czerwca 2014 r.

Dzisiejsza niedziela miała charakter szczególnie podniosły. Na uroczystej sumie świętowaliśmy 30-lecie kapłaństwa proboszcza ks. Jana Balickiego i uczciliśmy jego imieniny. Na Eucharystię przybyło wielu gości, oraz rodzina Jubilata. Okolicznościowe kazanie wygłosił brat ks. proboszcza  - ks. Marian Balicki.  Dostojnemu Jubilatowi życzymy Błogosławieństwa  Chrystusa Najwyższego Kapłana, opieki Matki Bożej Nieustającej Pomocy, satysfakcji z posługi i zdobywania świętości w zwyczajności. Szczęść Boże.